Jak zjistím, zda můžu být Active
- Zjisti si svou veřejnou IP adresu třeba na této stránce
- Porovnej ji z IP adresou co máš nastavenou na síťové kartě (modemu) směrem do internetu.
- Pokud se IP adresy shodují je tu 99% šance ze jsi active. Pokud ne, nezoufej, ješte je tu velká šance.
- Otevři DC a v nastavení si dej ze jsi active. Vyplň IP adresu co ti napsala WWW stránka
- Pole port nech prazdné a vše potvrď stisekm OK
- Pokud nejsi, tak se připoj do nějakého HUBu a stiskem CTRL+S vyvoláš dialog pro hledáni.
- Do vrchního řádku dej hledat řetězec setup.exe (ten určitě někdo má) a dej ENTER
- Pokud se ti něco našlo tak jsi Active a můžeš vše nechat tak. Pokud ne, nevadí a pokračuj dál.
- Zavři dialog hledání a najdi si v seznamu uživatelů několik lidí (stačí 5) co jsou Passive
- Označ si je, klikni na ně pravým tlačítkem myši a vyber stáhnout seznam souborů.
- Pokud se ti podaří stáhnout alespoň jeden seznam souborů, tak jsi s největší pravděpodobností Active, ale máš blokovaný UDP porty.
- Pokud se ti nepovedlo stáhnout ani seznam souborů, tak vypni firewall co jsi instaloval (pokud jsi nějaký instaloval).
- Zkus znovu hledání. Pokud už to funguje tak jsi spolehlivě na Active a postup pro tebe končí. Pokud ne pokračuj dál.
- Ujisti se ze ti neběží žádný Firewall. Pokud jsi žádný neinstaloval, zkontroluj jestli nemáš zaplý firewall co je pod Windows.
- Znovu zkus hledání. Funguje-li to tak jsi Active.
- Pokud to nefunguje, požádej providera ať na tebe nasměruje jeden TCP a jeden UDP port (číslo musi být stejné). Případně si ho nastav sam na svém routeru (pokud jsi pres Wifi a máš pro příjem použit nějaký router).
- Zajeď do nastavení a do pole PORT zadej to číslo portu, které ti provider přidělil a nasměroval (nebo sis nasměroval sám).
- Zkus znovu hledání. Pokud už to funguje, tak jsi Active.
- Pokud ti to nic nenašlo, zkus opět nějaké pasivní uživatele a stáhnout jejich seznam souborů.
- Pokud se ti povedlo stáhnout aspoň jeden seznam souborů, tak máš na sebe nasměrován TCP port, ale UDP port ne (nebo má jiné číslo).
- Pokud se ti nepovedlo stáhnout ani seznam souborů, tak je někde zrada. Buď máš zaplej nejakej Firewall, nebo špatně zadané číslo portu, nebo na tebe provider nic nepřesměroval.
- Ujisti se, že máš správně zadané číslo portu.
- Ujisti se že ti neběží žádný Firewall (hlavně ten Windowskovskej!).
- Pokud jsi měl zaplý Firewall nebo špatně zadané číslo portu, oprav si to a zkus to znovu od bodu 18.
- Pokud nepomohlo ani vypnutí Windowsovského firewallu, tak jsi bohužel passive a nebo na tebe provider nic nenasměroval.
Autor: neznámý, ale děkujeme…
Pokud ho někdo znáte, připište jeho jméno do komentářů pod článkem